Gdy niedobór w kadrze designerskiej jest nadzwyczaj dotkliwy, szereg strategii może pomóc złagodzić wywieraną na nich presję. Stres związany z wielkością problemu i gorączkowe próby zrobienia wszystkego na raz może w tej sytuacji nie pomogą, jest to jednak czas na poprawę organizacji pracy oraz dokładne planowanie działań.Siedzenie nad projektem do późnuch godzin nocnych wcale nie pomoże, wręcz przeciwnie. Oprócz radzenia sobie z natłokiem nowej pracy będziesz musiał naprawić błędy spowodowane zmęczeniem. Zamiast panikować i zarywać noce, zaplanuj pracę inteligentnie.
Usuń niepotrzebne funkcje.
Specjaliści zajmujący się projektowaniem UX często mogą zidentyfikować funkcje, które w ogóle nie są potrzebne lub są one przynajmniej drugorzędne. Często można zmniejszyć ilość zamówionych opcji i nadal uzyskać w pełni sprawne narzędzia; w rzeczywistości wiele projektów odnosi korzyści rezygnując z nadmiernej ilości funkcji.
Skoncentruj się na najważniejszych modułach interfejsu.
Możesz zastosować te same zasady selekcji projektów do modułów aplikacji, oceniając je względem kolorów np. jako złote, srebrne, brązowe lub inne. Na przykład może się okazać, że opcje wyświetlania oferty produktów i strony płatności są złote, podczas gdy cały zestaw ekranów administracyjnych będzie widziany tylko przez kilku dobrze wyszkolonych administratorów systemów wewnętrznych. W ten sposób możesz ocenić moduł administracyjny jako projekt brązowy i nie przejmować się nim zbytnio. Możesz użyć tych samych schematów do przydzielania personelu w ramach projektu. Analityk systemowy może zaprojektować moduł administracyjny; Specjalista do projektowania UX przegląda ten moduł, ale poza tym jest zajęty doskonaleniem procesu zakupu, który jest kluczowym czynnikiem do osiągnięcia sukcesu.
Użyj skutecznej, ale przemyślanej strategii testowania.
Na przykład nie chcesz eliminować gromadzenia danych i testowania produktu na wczesnym etapie procesu tworzenia – te zadania są niezbędne i stosunkowo niedrogie. Możesz jednak prowadzić testy z udziałem mniejszej liczby uczestników lub w określonej liczbie lokalizacji. Jeśli nie masz to czasu, możesz wyeliminować końcowe testy użyteczności; jest to drogie przedsięwzięcie i ma ono tylkoza zadanie dopięcie projektu.
Rozważ zastosowanie testowania zdalnego.
Kontaktowanie się twarzą w twarz z użytkownikami podczas gromadzenia danych o projekcie ma dużą wartość, ponieważ niuanse mimiki twarzy mogą dać specjalistom od UX ważne informacje na temat przyszłego prowadzenia projektu. Niemniej jednak zdalne testowanie jest często wygodną alternatywą dla spotkań na żywo. Zdalne testowanie może również pomóc w skróceniu czasu, potrzebnego do testów wstępnychSame metody testowania mogą być również bardzo proste we wprowadzeniu. Na przykład możesz po prostu wysłać uczestnikom zdjęcie lub kwestionariusz, a następnie porozmawiać z nimi telefonicznie.
Jeden ekspert, kilka różnych projektów.
Może to być świetny sposób na wykorzystanie ograniczonych zasobów związanych z projektowaniem doświadczeń użytkownika. Jednak posiadanie jednego specjalisty pracującego nad kilkoma różnymi projektami może stanowić nie lada wyzwanie, a nie wszyscy specjaliści potrafią dobrze żonglować projektami. Ekspert powinien w tej roli udzielać jedynie wskazówek i porad.