Nowe pomysły na produkty i biznesy są często opracowywane przez grupy technologiczne lub biznesowych ekspertów. Nie ma wątpliwości, że każda z tych grup przedstawia interesujące perspektywy, ale ich pomysły często zawodzą z powodu braku tak zwanego „elementu ludzkiego”.Częścią roli projektanta UX jest udział w systematycznym procesie innowacji na skalę przemysłową. Istnieje ogromna różnica między wdrażaniem profesjonalnego procesu innowacji a wymaganiem od ludzi, aby myśleli i działali innowacyjnie.
Oczywiście możesz poprosić ludzi, aby byli świadomi szans które przed nimi stawiasz. Możesz zmobilizować pracowników i klientów do zgłaszania własnych pomysłów lub rozwijanie istniejących planów. Niemniej jednak nawet „crowdsourcing”, choć obecnie bardzo popularny, jest mało skuteczny w zapewnianiu prawdziwego źródła innowacji. Gdy designerzy UX rozpoczynają pracę nad wprowadzaniem innowacji, nie tylko siadają oni na meetingu i próbują być kreatywni lub oceniają pomysły innych ludzi. Zamiast tego, prowadzą badania nad modelem ekosystemu który posłuży jako podstawa lub fundament pracy kreatywnej.
Nasze wsparcie dla UX:
° Doradztwo strategiczne—doradztwo w zakresie strategii użyteczności w organizacji
° Recenzje ekspertów—ocena istniejących produktów technologicznych, takich jak aplikacje lub strony internetowe, w celu sprawdzenia, jakie stwarzają problemy w ich użytkowaniu
° Szkolenia wstępne—szkolenia w podstawowej obsłudze urządzeń i programów
° Szkolenia specjalistyczne—szkolenie w zakresie bardziej specyficznych lub sprecyzowanych umiejętności dla wewnętrznych specjalistów ds. użyteczności
° Standardy metodologiczne—standardy procesów tworzenia skierowanych na łatwość użytkowania produktów.
° Standardy projektowe—standardy projektów wizualnych i zawartych w nich interakcji
° Szablony i narzędzia wspierające standardy—narzędzia ułatwiające wdrażanie standardów
° Rekrutacja osób z doświadczaniem w UX—pomoc i porady w znalezieniu wykwalifikowanych pracowników
Metodologia UCD(User Centered Design) w projektach:
° Projektowanie interfejsu UCD na najwyższym poziomie—ekspertyza konsultingowa w zakresie projektowania dla projektów krytycznie ważnych dla biznesu oraz projektów pokazowych.
° Projekty graficzne—doświadczenie w projektowaniu graficznym, które współgra z użytecznością
° Szczegółowy projekt i specyfikacja funkcjonalna—wymagania ze strony użytkownika co do używalności produktu
° Testowanie używalności—doradztwo i pomoc przy projektowaniu i wdrażaniu standardowych protokołów do testów użyteczności
Wsparcie długoterminowe:
° Regularne aktualizacje badań—strategia informowania personelu na bieżąco o najnowszych pracach i badaniach
° Audyty użyteczności—okresowe audyty standardów i procesów
° Mentoring—mentoring zarówno kadry zarządzającej, jak i praktyków w celu poszerzenia ich wiedzy
Krótkie spojrzenie na rozwijające się metodologie użyteczności oprogramowania obejmowałoby następujące pozycje:
• Gould and Lewis — opublikowali oni jedną z najwcześniejszych metodologii użyteczności
• Manter and Teorey — nakreślił metodologię użyteczności, która została zintegrowana ze standardowym cyklem życia oprogramowania
• Nielsen — rozszerzył wcześniejsze zasady użyteczności do 10 szczegółowych kroków, które powinny zostać włączone do ogólnego planu rozwoju projektu
• Schneiderman — wprowadzono osiem interaktywnych etapów uwzględniających użyteczność w dowolnym procesie tworzenia systemów interaktywnych
• Mayhew — zaawansowana metodologia użyteczności, oferując bardziej szczegółowe specyfikacje dotyczące integracji iteracyjnych technik użyteczności z cyklem tworzenia oprogramowania
Również jedną z ważniejszych prac w tym temacie jest “Ergonomics of Human–System Interaction: Specification for the Process Assessment of Human–System Issues” (ISO/TS 18152, first published in 2010) wydana przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną/ISO.