Branding

Identyfikacja wizualna to bardzo ważny aspekt budowania marki oraz utożsamiania się z nią przez potencjalnych klientów. Jest to zbiór charakterystycznych dla brandu cech, które wyróżniają go spośród innych podmiotów i zakorzeniają się w umysłach odbiorcy jako należące do konkretnej marki. Identyfikacja wizualna przedstawia tożsamość marki za pomocą grafiki, kolorów oraz wszystkich wizualnych aspektów związanych z marką. 

Celem tworzenia identyfikacji wizualnej jest emocjonalne przywiązanie klienta do danej marki. Określa się przez to wyjątkowość i elitarność brandu oraz sprzedawanego towaru lub usługi. KDMC również posiada w swoim portfolio kilka realizacji związanych z tworzeniem identyfikacji wizualnej. Wykonaliśmy projekty m.in. dla Grupy Azoty oraz Głównego Urzędu Statystycznego i w skrócie przedstawimy przebieg współpracy z wymienionymi podmiotami.

Dla firmy Azoty Polyolenfis S.A. należącej do Grupy Azoty opracowaliśmy trzy koncepcje wizualne, a oprócz tego stworzyliśmy również projekty materiałów promocyjnych. Wykonaliśmy liczne projekty wykresów oraz dobraliśmy fotografie i grafiki do całości projektu. Po naszej stronie było również stworzenie zasad graficznych dla spójności całości wykonania. Dobraliśmy również materiały tworzące layout zarówno strony, jak i materiałów promocyjnych. Oprócz tego stworzyliśmy również projekty folderu informacyjnego, roll-upu oraz ścianki reklamowej. Kolejnym punktem zadania było wykonanie projektu reklamy prasowej, do której również dobraliśmy elementy graficzne i wizualne. W projekcie pojawiły się również trzy bannery reklamowe. Dodatkowo wykonaliśmy projekty takich przedmiotów reklamowych jak kubki termiczne, notesy w formacie A5, nośniki pamięci USB, toreb z polipropylenu oraz plastiku, długopisów, ołówków, notatników samoprzylepnych oraz polarów i bluz. Użyliśmy przy tym biało-niebieskiej kolorystyki, która jest prosta i przejrzysta, co daje oczekiwany dla użytkownika efekt.

Drugi projekt wykonaliśmy dla Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczył on wykonania projektu sześciu logotypów wraz z opracowaniem ksiąg identyfikacji wizualnych dla projektów: SISP, GUS SDMX, GUS SISK, GUS RSI (Repozytorium Standardów Informacyjnych), GUS DBW (Dziedzinowe Bazy Wiedzy), GUS MRT(modernizacja systemów regon). Wszystkie projekty opierały się na już istniejącym znaku głównym, na jego podstawowej kolorystyce i wzorze. Motywem przewodnim znaków był kolor niebieski z dodatkiem innych kolorów, w zależności od danego znaku: pomarańczowego, czerwonego. Logotypy maja kojarzyć się z każdym z poszczególnych działów realizowanego projektu.  Wykonaliśmy proste i przejrzyste projekty, które miały być przede wszystkim czytelne i łatwe w odbiorze dla użytkownika. Liczyło się również to, czy projekt będzie pozytywnie odbierany i łatwy do zapamiętania i skojarzenia z marką.  Prawa do zarejestrowanego znaku towarowego są zastrzeżone przez urząd patentowy.